Síla smyslů - Multisenzorické prostředí ve školách, snoezelen koutky a senzorické stany
Učení není pouze kognitivní proces – jeho základem je smyslové vnímání. Vše, co se žák učí, vstupuje do mozku skrze smysly. Pokud je prostředí příliš rušivé, monotónní nebo smyslově nepřiměřené, mozek dítěte nedokáže efektivně třídit a zpracovávat informace. V běžných školních třídách bývá prostředí často podnětově přesycené - hluk, světla, množství vizuálních stimulů jako jsou výukové plakáty, výzdoba, ale i pestrý nábytek. Nebo naopak některé podněty chybí – zejména z hlediska pohybu, což může vést k nepozornosti, neklidu a nižší motivaci. Nejvíce ohroženy jsou děti se zvýšenou senzorickou citlivostí (hypersenzitivní), děti s neurovývojovými odlišnostmi, úzkostné či přetížené. Na opačné straně stojí žáci s nižší senzorickou citlivostí (hyposenzitivní), kteří potřebují více stimulace, aby mohli udržet pozornost a aktivitu.