Účastníci se seznámí s nejčastějšími typy výchovných problémů ve škole a s jejich příčinami, a to jak na úrovni jednotlivce, tak celé skupiny. Diskutovat se bude rozdíl mezi situacemi, které lze řešit pedagogickými prostředky, a těmi, které již vyžadují odbornou intervenci. Druhá část je zaměřena na prevenci. Účastníci se naučí nastavovat ve třídě jasná pravidla a hranice, budovat pozitivní klima a používat respektující formy komunikace. Dozvědí se, jak aktivizační metody výuky přispívají k prevenci kázeňských problémů.Třetí blok se věnuje praktickým strategiím řešení konkrétních situací. Účastníci si vyzkouší, jak reagovat na vyrušování, projevy agrese či pasivity, jak zvládat konflikty mezi žáky a jak zohlednit rozdíly mezi skupinovým a individuálním přístupem. Závěrečná část se zaměřuje na spolupráci s rodiči, vedením školy a dalšími odborníky. Účastníci získají dovednosti potřebné k vedení náročných rozhovorů a seznámí se se zásadami správné dokumentace problémových situací.
Podrobnější informace
Účastníci se naučí porozumět příčinám výchovných problémů a rozlišovat jejich projevy, osvojí si preventivní strategie, jak těmto problémům předcházet, a získají konkrétní postupy pro efektivní řešení situací, které ve škole běžně nastávají. Rozvinou dovednosti respektující komunikace se žáky, rodiči i kolegy, posílí schopnost spolupráce s vedením školy a odborníky a vytvoří si vlastní akční plán pro aplikaci poznatků do své pedagogické praxe.
Termín od
Termín do
Termín uzávěrky přihlášek
Doporučeno pro
Gymnázia
Konzervatoř
Cena
0 Kč
Rozsah hodin
4h
Konkrétní místo
On-line
Lektor
Mgr. Marika Kropíková
Číslo akce
AK09617
Kontakt
Jana Daňková